x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareeShopReviewsInkoopHelden
Bestel vanavond, overmorgen in huis.

BOXBOY! Review

BOXBOY!, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner BOXBOY

BoxBoy! is een simpel maar uitdagend puzzelspel.

In BoxBoy speel je als Qbby, een vierkantje dat zijn lichaam kan verlengen met blokjes met dezelfde grootte als zijn lichaam om puzzels op te lossen. De presentatie van het spel is erg simplistisch: het is geheel in zwart-wit en er is geen sprake van uitgebreide animaties. Het spel was een kleiner project van de studio die ook de Kirby-games maakt.

Gameplay
BoxBoy! bestaat uit meer dan twintig werelden met elk zeven levels. Elk level heeft een stuk of drie kleine puzzels die je op moet lossen door een vorm van een gegeven aantal blokjes te maken. In de eerste levels is dit nog erg simpel; zo moet je bijvoorbeeld een klein trappetje maken om op een hoger gelegen plek te geraken of een simpele brug om een gat te overbruggen. Elke wereld introduceert echter een nieuw gameplay-element waardoor puzzels behoorlijk pittig kunnen worden. Zo moet je je in de latere levels beschermen van laserstralen en wordt je opgepikt door hijskranen. Dit gebeurt echter pas als je verder in het spel bent, waardoor de eerdere levels wel erg makkelijk zijn. als je eenmaal verder bent zal je af en toe een hint nodig hebben. Je kunt deze kopen met de muntjes die je verdient door honderd stappen te zetten met je 3ds in slaapstand. Hierdoor kom je nooit echt vast te zitten en wordt het spel dus niet frustrerend.

Extra's
De storyline van BoxBoy! is in ongeveer vijf uur uit te spelen. Voor de prijs die je voor het spel betaalt is dit een prima lengte, maar er zijn ook nog extra's om je langer bezig te houden! In elk level zitten 1 of meerdere kroontjes verstopt. Wanneer je deze verzamelt krijg je na het voltooien van dat level extra veel muntjes. Met deze muntjes kun je kostuums, muziek of handige tips kopen. Om aan meer muntjes te komen zal je Score Attack of Time Attack moeten spelen (zie kader). In Score Attack moet je binnen de tijdlimiet zoveel mogelijk muntjes verzamelen en in Time Attack moet je zo snel mogelijk een level voltooien. Deze extra's zorgen ervoor dat je je een hele poos met dit spel kunt vermaken en dus waar voor je geld krijgt!

Review BOXBOY!: De puzzels beginnen simpel...
De puzzels beginnen simpel...
Review BOXBOY!: ...maar worden uiteindelijk best pittig!