x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareeShopReviewsInkoopHelden
Bestel vanavond, overmorgen in huis.

Asphalt 3D Review

Asphalt 3D, iets voor jou? Lees onze helden review, de mening van Held!

Banner Asphalt 3D

Ahphalt 3D: een goed spel voor de niet al te kieskeurige gamer.

Ashpalt 3D was een launchtitel van Ubisoft die vrijwel meteen werd bekritiseerd en vakkundig de grond in werd geboord. De gameplay en grahpics waren tamelijk slecht. Het was haastwerk, aldus de reviewers. De prijs zakte de eerste paar maanden al naar 20 euro. Ik ben een groot auto-fan en hou van racegames, had geen hoge verwachtingen, maar dit spel heeft me heel veel plezier opgeleverd.

Slecht?
Natuurlijk, ook ik had in de gaten dat het spel niet geweldig was. Het was eentonig, makkelijk, en het 3d stelde niks voor. Toch vond ik het erg vermakelijk om iedere keer weer een andere auto uit te zoeken en door 17 wereldsteden te scheuren. Het was verrassend verslavend, al zaten er wel frusterende aspecten aan. De grootste bron van irritatie was wel het verkeer, in elke binnenbocht reden personenauto's die slecht te zien waren en daardoor was het erg moeilijk ze te ontwijken(dit mede door de lage frame-rate.). En vreemd genoeg, als jij met 300 km per uur op hem knalt, ben jij degene die crasht, Newton zou zich omdraaien in zijn graf.De CPU echter, rijdt gewoon dwars door de auto's heen. Dat is niet eerlijk!

Niet zo kieskeurig
De echte pluspunten van Ashpalt zitten in de quantiteit: 42 geweldige auto's, 17 afwisselende parcours en een hoop modi zoals geldverzamelen en eliminatie. Dat sommige slecht uitgevoerd zijn is jammer, maar er blijven nog genoeg leuke modi over. Elke auto kun je met decoraties en andere kleuren uitdossen. En als je een petrolhead bent, zoals ik, is alleen rijden en kijken naar deze wagens al een plezier.

Review Asphalt 3D: Van Tesla roadster tot Buggatti veyron, zij zijn allemaal te berijden in Ashpalt 3d
Van Tesla roadster tot Buggatti veyron, zij zijn allemaal te berijden in Ashpalt 3d
Review Asphalt 3D: Het onderste scherm dient als navigatiesysteem, dit is helaas erg schokkerig
Het onderste scherm dient als navigatiesysteem, dit is helaas erg schokkerig
To buy or not to buy?
Om van deze game te houden moet je een paar dingen accepteren. Als jij op zoek bent naar een knotsgekke racegame en vindt je het niet erg dat de gameplay diepte mist en je binnen 5 uur de carrieremode hebt voltooid, dan is deze game zijn lage prijs waard. Ben je echter wat kieskeuriger en zoek je een racespel dat meer biedt dan een sportwagencollectie en evenementen, zou ik de game in het schap laten liggen. De game is dan wel een van de slechtste in de ashpalt serie, het is voor auto/racefanaten nog steeds een sensatie.

Conclusie Asphalt 3D - Nintendo 3DS Review

Pluspunten:
  • Veel modi, veel snelheid