x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareeShopReviewsInkoopHelden

Beoordelingen voor   Animal Crossing New Leaf

Beoordelingen Animal Crossing: New Leaf

11 beoordelingen - gemiddeld cijfer 9,5

520
32 jaar
Een rustige plek in een hectische wereld.
Dit is zo’n spel die je óf ontzettend saai vindt, of waar je honderden uren in gaat stoppen. En gek genoeg is het lastig van te voren te bepalen in welke groep je valt. Dus hier even een vragenlijstje:

Animal crossing is misschien WEL voor jou als je:
Lees meer...
-Houd je van spellen waar je gekke dialogen hebt
-Houd je van je huis decoreren in spellen als de Sims
-Houd je van 100 procent alles halen in een spel en dingen te verzamelen
-Elke dag even wil terugkomen naar een digitale wereld
-Gewoon wilt rondhobbelen in een digitale wereld

Animal Crossing is misschien NIET voor jou als je:
-Houd van een duidelijk doel in je spel
-Houd van snelle actie
-Houd van urenlange speelsessies

Ik heb de serie gespeeld sinds de GameCube en er dus al duizenden uren in zitten. Voor mij is het vooral een heerlijke rustige plek in een hectische wereld. En als je nieuw bent in de serie: De 3DS versie is een van de betere in de serie!
Verberg.
Animal Crossing: New Leaf
Cijfer:
9,0

2162
15 jaar
Meesterwerk
Dit is mijn eerste Animal Crossing game en WOW wat is dit een geweldig spel! Ik zal even uitleggen wat je doet in deze geweldige game: Je komt aan in een stadje waar alleen maar dieren leven. Je hebt besloten om daar te gaan wonen, maar er is een klein probleempje... De dieren denken dat je de nieuwe burgemeester bent! Er schiet je meteen een secretaresse te hulp en je avontuur begint.
Animal Crossing js een erg rustig spel, je kunt alles op je gemakje doen en je hebt geen vast doel. Elk doel bepaal je namelijk zelf! Als burgemeester krijg je eerst nog een tentje om in te slapen die je kunt laten ombouwen tot een klein huisje. Je moet wel eerst een rekening afbetalen bij een wasbeer. Hoe je aan het geld komt? Nou, door fruit, schelpen, insecten en vissen te verzamelen en die te verkopen aan een roze lama natuurlijk! Als je eenmaal een beetje op start bent gekomen ga je inzien wat een geweldig spel dit is. Je hebt honderden (duizenden?) voorwerpen waarmee je je huis kunt aankleden en er is van alles te doen in je dorpje.
Wat ook leuk is aan Animal Crossing: New Leaf is dat het precies gelijk loopt met de echte wereld. Is het hier zomer? Dan is het daar ook zomer en is alles groen. Is het avond, dan is het ook daadwerkelijk donker in de game. Naarmate je een beetje een leventje hebt opgebouwd zul je ook steeds meer dingen willen veranderen in je dorp. Zo kun je bomen omhakken en ergens anders nieuwe planten, of bloemen planten om de boel wat op te fleuren. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Het feit dat je dit keer burgemeester bent brengt ook veel leuke dingen met zich mee. Zo kun je bijvoorbeeld wetten instellen dat de winkels later sluiten of juist vroeger open gaan, of dat je burgers de stad extra netjes houden dat jij minder werk hebt omdat alle planten al water hebben bijvoorbeeld.

Ik raad dit spel aan iedereen, maar dan ook echt IEDEREEN met een 3DS aan! Animal Crossing New Leaf ziet er misschien wel kinderachtig uit maar is dat zeker niet! Dit is een spel waar je tientallen uren mee bezig kunt zijn, wat zeg ik? Maanden! Jaren zelfs! Dit is voor mij de beste 3DS game tot nu toe, en ook de game waar ik de meeste tijd in heb zitten ;)
Kopen!!!
Cijfer:
10

6008
16 jaar
New Leaf is Geweldig!
Zeker weten een goed spel! Je komt in de stad aan en word aangewezen als burgemeester en jij hebt het dus voor het zeggen. Je kan van alles veranderen, je huis kan je ombouwen. Er zijn allerlei manieren om geld te verdienen, verkoop spullen aan de rolze lama! Je kan van alles vinden en vangen en verkopen je moet het gewoon slim doen. De tijd loopt gelijk aan de echte tijd, dat is ook heel goed. Het is een heel vredig en rustig spel, jij bepaalt zelf wat je wilt doen. Wil je jou huis uitbreiden? Tijd om te sparen dan! Wil je jou dorp aanpassen? Sparen en het kan, dit is echt een geweldig spel en ik raad het zeker weten aan!
Animal Crossing: New Leaf
Cijfer:
9,8
Lees meer beoordelingen.

2154
14 jaar
woorden kunnen de magie van dit spel nauwelijks beschrijven
Animal Crossing: New Leaf ziet er voor een outsider missschien kinderachtig en saai uit, maar als ze beginnen te spelen is iedereen om! Het is verreweg de beste ''life-simulation'' game, ja zelfs beter dan Miel Monteur! Zodra je het spel begint te spelen raak je verslaafd tot het einde, dus zwaai je echte leven maar gedag, want met Animal Crossing heb je geen leven nodig!

Dit spel is verreweg het beste in de serie. Je hebt meer vrijheid dan ooit, en nu je burgemeester bent, kun je eindelijk de stad wat meer jou eigen plekje maken. Ook de vele multiplayer-modi houden je scherp.
Lees meer...

Ik speel dit spel nu ongeveer 8 maanden, ongeveer 15 keer per maand, en nog steeds zitten er iedere dag andere meubels en kleding in de shops. De content lijkt wel oneindig.

Ik kan natuurlijk heel lang doorgaan over het doen en laten van het spel,maar daarvoor moeten potentiële kopers maar een gameplay-video kijken. Voor nu wil ik alleen kwijt dat de magie van Animal Crossing voorbij je wildste dromen gaat!
Verberg.
Cijfer:
10

510
11 jaar
Is het iets voor jou
Animal Crossing: New Leaf is naar mijn mening fantastisch; kreeg het spel toen ik een jaar of 7 was. Ik begreep er toen niets van, de game was te ingewikkeld. Maar nu ik een paar jaar ouder ben vindt ik het spel fantastic!

Animal Crossing New Leaf is één leuk spel en simpel. Ik raad het daar in tegen niet aan als je het voor iemand koopt die geen Engels kan, maar wil je weten of het spel iets voor jou is of juist niet check dit dan uit, Wel iets voor jou:
1, je houdt van verzamelen
2,je vindt de sims leuk
Lees meer...
3, je houdt van huis en inrichten
4,je houdt van spellen met geen einde

Is het niet iets voor jou:
1, je houdt van games met een doel
2, een game zonder einde vindt je saai
3, je krijgt snel een bourn out op games
Verberg.
Cijfer:
10

225
19 jaar
Beste Animal Crossing van alle series tot nu
Animal Crossing: New Leaf is een heel chill spel wat een best wel unieke gameplay heeft. Dit spel speelt een groot deel uit in mijn jeugd en heb ik zelf veel uren in dit spel gestopt toen ik klein was.

Een belangrijk puntje wat je wel moet weten is dat deze game geen Nederlandse ondersteuning heeft dus zal je dit spel wel in het Engels moeten spelen. Laat dit je niet afschrikken! Zelf raad ik het heel erg aan om dit spel te spelen/je kind dit spel te laten spelen omdat mijn Engels veel beter is geworden dankzij dit spel. Niet alleen is dit spel superleuk en veel beter dan de Animal Crossing op de Nintendo Switch, je kan er ook nog heel goed Engels van leren.
Lees meer...

Ik was 9 jaar oud toen ik dit spel voor het eerst speelde en heb er heel veel leuke herinneringen aan door insecten en vissen te verzamelen, mijn stad uit te breiden, de gesprekken te volgen met mijn villagers, te reizen naar het eiland en mini games te spelen, en vergeet de muziek ook niet van dit spel. Dit zijn dingen die de versie op de Nintendo Switch allemaal mist wat wel jammer is omdat de graphics supermooi zijn op de Switch.

Deze Animal crossing zit vol met jaren plezier in vergelijking met de Nintendo Switch ben je zowel klaar na 4 maanden als je eiland klaar is, omdat je geen mini games hebt op de Switch en de villagers zijn echt droog qua gesprekken daarop. Bij de 3DS heb je uren aan plezier en raad ik dit spel echt aan om te proberen!
Verberg.
Cijfer:
10

1505
17 jaar
Animal Crossing op zijn best
Animal Crossing: New Leaf is mijn favoriete Animal Crossing-game. Nieuw dit keer is dat je de burgemeester bent in het dorp in plaats van gewoon een bewoner. Dit betekent dat je niet alleen je huis in kan richten, maar ook het hele dorp met bankjes, decoraties, bruggen, gebouwen en borden. Uiteraard kun je ook weer met bomen en bloemen je dorp versieren. Ook kun je weer vissen, insecten en fossielen verzamelen voor het museum. Anders dit keer is dat bijna alle winkels een speciaal gebied boven het dorp hebben. Hierdoor heb je meer ruimte om zelf te kunnen versieren. De villagers zijn zoals altijd leuk om mee te communiceren. Ook de speciale personages zijn leuk. Je kan zwemmen en varen en nieuwe outfits kopen en nog veel meer. Er zijn ook evenementen met feestdagen, maar ook nog andere zoals vistoernooien. Animal Crossing lijkt voor veel mensen op het eerste gezicht erg saai, maar het heeft veel meer te bieden dan je denkt!

Dit is zeker mijn favoriete spel op de 3DS en ook mijn favoriete Animal Crossing-spel. Animal Crossing: New Horizons is voor mij te veel afgeweken van wat de serie oorspronkelijk was. New Leaf lijkt nog steeds op de eerdere games (met betere graphics natuurlijk), maar brengt de nodige vernieuwing die je meer functies geeft. Ook zijn de gesprekken met villagers in New Horizons vaak hetzelfde. In New Leaf gebeurt dit nauwelijks, dus praten met je villagers is hier veel leuker.
Cijfer:
9,0

557
15 jaar
Beste game ever!
Dit is mijn eerste Animal Crossing. Eerst twijfelde ik nog, maar toen ik Animal Crossing: New Leaf eenmaal gekocht had was het meteen mijn favoriete 3DS game. In het spel ben je de burgemeester van je eigen town. Je kunt allemaal coole publieke projecten bouwen voor in je town en je kunt je eigen huis inrichten. Het spel gaat ook met de tijd mee. In de zomer is alles groen, in de herfst alles rood en in de winter is alles wit! Echt, ik raad iedereen aan het spel te kopen!!
Cijfer:
10

100
24 jaar
Toffe game waarin alles kan en niets hoeft
Animal Crossing is een toffe game, hij speelt lekker weg en je kan er heerlijk bij ontspannen. Of je nu gaat vissen, op insecten gaat jagen of een lekker praatje (en een klusje) gaat maken met je buren. Het kan allemaal en je hoeft niks.

Ook zijn de dialogen met je buren bijna niet uit te putten dus je hoort altijd wel wat nieuws!
Het enige jammere is dat online spelen lastig kan zijn, en als je geen vrienden hebt met hetzelfde spel zou ik aanraden om gewoon iemand uit te nodigen (je broertje of je moeder bijvoorbeeld) om bij jou in de stad te gaan wonen.
Kun je elkaar toch nog een brief sturen ;)
Animal Crossing: New Leaf
Cijfer:
9,0

2346
20 jaar
Super verslavend
Animal Crossing klinkt een heel simpel en misschien zelfs saai spel, maar schijn kan bedriegen! Verzamel insecten, vissen, fossielen en kunstwerken. Help je buren met allerlei taken en verdien zoveel mogelijk Bells. New Leaf geeft je meer vrijheid dan vorige games door je de burgemeester van je eigen stad te maken. Hierdoor kan je de buitenwereld aanpassen, zoals jij wil. Het is een zeer verslavend en kalmerend spel, maar misschien niet voor iedereen. Ik zou toch aanraden om het eens te proberen, want het zou je aangenaam kunnen verrassen!
Animal Crossing: New Leaf
Cijfer:
9,0

6768
14 jaar
Echt super goed!
Animal Crossing: New Leaf is echt een super game. Dit is een game waar je echt weken in kan stoppen. In deze game ben jij de burgemeester van je eigen dorp. Hoe langer je speelt, hoe meer je vrijspeelt. Je hebt ook je eigen huisje dat je helemaal zelf mag in richten en spullen voor kan kopen. Ook kan je je dorp versieren met bruggen en bankjes om het echt het dorpje van je dromen te maken.
Cijfer:
9,0
Minder beoordelingen.

Voeg jouw mening toe en verdien 40 tot 75 muntjes.

kopje Geheimen en cheats voor Animal Crossing: New Leaf

Tips en geheimen, cheats en codes

21 tips: 11 Geheimen - 9 Persoonlijke tips - 1 Easter Egg/Glitch

Persoonlijke tip:
Wisp vinden om je amiibo tot leven te wekken
Neleke
2346
20 jaar
Door de 'Welcome Amiibo' update kan je nu je amiibo in Animal Crossing New Leaf gebruiken. Je kan ze uitnodigen op de kampeerplaats, spulletjes van hen kopen of ze uitnodigen om in je stad te wonen. Maar dit gaat niet zomaar! Je moet namelijk eerst een nieuwe NPC vinden genaamd Wisp.

Eerst en vooral, download de 'Welcome Amiibo' update.

Je moet wachten tot een dag na de update om hem te vinden. Loop op de tweede dag rond in je stad. (Soms kan je hem heel snel vinden en soms duurt het een beetje langer, gewoon blijven zoeken, zijn locatie is altijd random). Opeens zal Wisp beginnen te praten tegen je en je hints geven waar zijn lamp exact verstopt ligt. Raap de lamp op en breng het naar je huis. Geef het ergens een plaatsje. Vanaf nu kan je je amiibo gebruiken door met Wisp te praten.

Persoonlijke tip:
Timtamtomg
2162
15 jaar
Wil je snel geld verdienen? Dan zijn er twee manieren:

Manier 1: turnips.
Deze knollen kun je op zondag bij een varken dat door je dorp loopt kopen. De dag erna ga je naar ReTail (de roze lama) en vraag je naar Turnip prices Als deze meer zijn dan waar je ze voor verkocht hebt kun je alle turnips verkopen en maak je winst! Als dit niet het geval is bewaar je ze nog. Dan kun je de volgende dag weer kijken net zo lang totdat de prijs wel hoog genoeg is. Let wel op: verkoop ze vóór de eerst volgende zondag, anders zijn ze allemaal verrot!

Manier 2:bootje (makkelijker
De tweede manier is iets makkelijker: Een paar dagen nadat je de game hebt zal er op het strand bij de steigen een bootje liggen. Daar zit Kappn in. Vraag hem om een boot tripje en betaal hem 1000 bells. Hij zal je meenemen naar een tropisch eiland waar je allerlei zeldzame spullen kunt krijgen en minigames kunt spelen. Loop vanuit het huisje waar je aankomt naar onder en ga naar buiten. Meteen rechts van je staat een gyroid (bruine poppetje) waar je allerlei dingen kunt lenen. Het enige wat je nu nodig hebt is een net. Als je dat hebt kun je de insecten die op het eiland leven vangen. Deze zijn namelijk heel veel geld waard! Ga vooral voor de kevers die op de palmbomen leven, want deze zijn tussen de 5000 en 12000 bells per stuk waard! Breng alle kevers weer mee naar het hutje en stop ze in de kist die naast de balie staat. Zo kun je ze mee naar huis nemen. Als je de hele kist vol hebt zitten kun je aan de vrouw aan de balie vragen om weer naar huis te gaan en eenmaal thuis kun je alle kevers verkopen aan de lama voor een enorm bedrag!!! Succes :)

Persoonlijke tip:
Money rocks
Timtamtomg
2162
15 jaar
Elke dag is er een steen waar geld in verstopt zit. Sla elke dag met je schep tegen stenen totdat je de geldsteen hebt gevonden. Als er een muntje uitkomt moet je er snel nog een keer tegenaan meppen totdat de steen leeg is. Ook is er elke dag een steen waar een ore in zit. Deze zijn erg veel geld waard, maar je kunt ze ook gebruiken om je meubels een andere kleur te geven.
Lees meer tips en geheimen.

Persoonlijke tip:
Like your way!
Wesleye98
22290
15 jaar
Het belangrijkste wat je moet onthouden in Animal Crossing: New Leaf is dat je geen dingen hoeft te doen die je niet wilt doen. Je mag dan wel burgemeester van de stad zijn, maar jij bepaalt alles. Of je nu druk bezig bent om de perfecte leefomgeving te maken of liever achterover zit en bekijkt hoe de wereld aan je voorbij gaat, het belangrijkste blijft dat niets moet. Echt waar, niets moet!

Om echt te genieten van deze game, moet je proberen je eigen weg te vinden, op je eigen tempo. Haast je niet, ervaar het leven en bepaal zelf hoe veel of hoe weinig je doet. Zo gaat dat in Animal Crossing!

Geheimen:
Kies je eigen oogkleur!
Alex
5334
Wel, eigenlijk gekleurde contactlenzen. Nadat Shampooodle 14 dagen in je dorp zit, kun je contactlenzen nemen. Shampoodle stelt dan een aantal vragen en aan de hand van je antwoorden, kiest zij de juiste kleur voor je. In onderstaande tabel zie je welke antwoorden tot bepaalde kleuren leiden.

Antwoord 1Antwoord 2Resultaat
---------------------------------------------------------
Vast skyPitch blackZwart
Clear blue skyMarineblauw
Like the rain was comingBlauw-groen
Large treesAbundant leavesGroen
Sturdy trunksBruin
Endless shadeZwart
Endless oceanTropical, blue oceanBlauw
Cold, wintry oceanBlauw-groen
Ocean of coralGroen

Easter Eggs en Glitches:
Totaka's song
Timtamtomg
2162
In een aantal Nintendo games kun je Totaka's song horen. Dit is een melodie die de man Kazumi Totaka (een sound director bij Nintendo) in verschillende games heeft verstopt. Ook in Animal Crossing New Leaf zit het melodietje. En zelfs meerdere keren! De makkelijkste is in Club LOL. Ga daar vanaf acht uur s'avonds heen. (maakt niet uit welke dag, alleen niet op zaterdag) Daar zal de hond KK slider zijn disco muziek draaien. Blijf gewoon wachten en luister naar de muziek en op een gegeven moment zal je het deuntje horen! In het youtube filmpje kun je het eventueel ook horen. Nog een manier is door op zaterdag te gaan. Dan zal KK slider namelijk een liedje voor jou speciaal spelen. Praat met hem (ook weer vanaf acht uur) en zeg dat je een request hebt. Typ dan K.K Song. En hij zal Totaka's Song spelen! Als het lied afgelopen is zal hij je ook nog een cd van het liedje meegeven wat je thuis in je cd speler kunt beluisteren!
En er is er nog een, maar deze is echt heel moeilijk. Als eerste heb je een Club Tortimer Lidmaatschap nodig wat je alleen kunt krijgen op het tropisch eiland. Als je dit hebt ga je op Kapp'ns bootje naar Tortimer Island. En nu komt het: terwijl je naar dat eiland vaart moet je zorgen dat je 3ds een slechte internet verbinding heeft. Zorg dat hij ongeveer op 1 streepje blijft. Kapp'n zal zijn liedje blijven zingen en na ongeveer 2 minuten zul je eindelijk de geheime Totaka's Song horen.

Geheimen:
Gouden meubels
Bramd de Groot
39210
Om gouden meubels te krijgen, heb je drie goudklompjes uit de neprotsen en 10,000 Bells nodig. Breng deze naar Cyrus in Re-Tail, en dan kan hij ze in een gouden meubelstuk veranderen. Je kan alleen niet bepalen wélk meubelstuk, dus dat blijft een verrassing.

Geheimen:
Gereedschap upgraden
Kietje
1823
Hieronder zie je tips om je gereedschap (bijl, net, hengel en schep) te upgraden:

bijl- zilver: in de souvenirwinkel op Tortimer Island wordt de bijl soms te koop aangeboden
- goud: plant 50 saplings uit de winkel van Leif
net- zilver: Celeste zal het zilveren net soms te koop aanbieden, maar als de tweede verdieping van het museum open is
- goud: maak je insectenverzameling compleet
hengel- zilver: zelfde principe als het zilveren net
- goud: maak je visverzameling compleet
schep- zilver: zelfde principe als het zilveren net en de zilveren hengel
- goud: koop 50 zakken met compost van Leif

Geheimen:
Geheime liedjes
Alex
5334
Er zijn vier (eigenlijk maar drie) geheime liedjes.

Één liedje kun je krijgen als je de zaterdag voor je verjaardag naar K.K. Slider gaat. Hij speelt dan K.K. Birthday. De volgende dag zal je een brief in je brievenbus terugvinden met het liedje.

De andere drie speelt hij enkel op aanvraag (request). Hypno K.K. , K.K. Stroll en K.K. Island.

P.S.: K.K. Birthday kun je niet aanvragen!
P.S.S.: Check het Youtube-filmpje voor de liedjes (kijk ook in de beschrijving).

Persoonlijke tip:
Vrekkige vuilnisvisser test
Richard
2154
15 jaar
Zit je net lekker te vissen, sla je een schoen of ander afval aan de haak! Vervelend, maar nog vervelender is dat je moet betalen om ervan af te komen! Gelukkig is er een leukere en goedkopere oplossing: zadel je buren met het probleem op. Stuur het in een brief als cadeautje op, en ze zullen je nog dankbaar zijn ook! Vier brieven zijn goedkoper dan de recycle fee, dus je slaat twee vliegen in één klap: je bespaart Bells, en je pakt je buren terug voor al dat gestalk ;-). Pas alleen wel op dat je straks niet in bonje met de buren zit, en dit tegen John Williams uit moet leggen.

Geheimen:
Doneren
Timtamtomg
2162
Dingen doneren aan het museum lijkt nutteloos, maar dat is het niet! Je kunt zo bijvoorbeeld leuke feitjes over die dieren of fossielen te weten komen en als je er genoeg hebt gedoneerd zul je later in het spel een silver fishing rod en silver shovel kunnen krijgen!

Geheimen:
Bloemen kweken
Kietje
1823
Door twee bloemen van dezelfde soort naast elkaar te zetten, zullen nieuwe kleuren ontstaan. Zorg er wel voor dat er genoeg plek is voor een nieuwe bloem. Op die manier zal de diversiteit van je bloemen enorm toenemen.

Geheimen:
Bell-steen
Kietje
1823
De Bell-steen (ook wel Moneyrock genoemd) is een verschijnsel dat dagelijks voorkomt. Sla met een schep of bijl tegen deze steen, zodat het geld eruit springt. Er zit een tijdslimiet op het verkrijgen van Bells, dus zorg er misschien best voor dat je naast en achter je een gat hebt gegraven. Dan word je niet achteruit geduwd als je tegen de steen slaat.

Geheimen:
Perfect fruit
Kietje
1823
Soms zie je fruit aan de bomen dat er helemaal anders uitziet dan het originele fruit. Dat is het zogezegde 'perfect fruit'. Dit fruit kan je voor een nog hogere prijs verkopen. Zorg er wel voor dat je wat extra fruit over hebt om 'perfecte bomen' te planten, want deze bomen zijn zéér kwetsbaar.

Geheimen:
Gouden gereedschap
Bramd de Groot
39210
Hier lees je hoe je verschillende soorten gouden gereedschap vrijspeelt.

SchopKoop 50 pakken kunstmest van het T&T Emporium.
HengelVang elke vissoort en praat daarna met Chip tijdens een vistoernooi.
NetVang elk soort insect, en praat dan tegen Nate tijdens de volgende Bug-Off.
GieterHoud 15 dagen lang een perfecte rating voor je dorp vast, en praat dan met Isabelle over deze town rating.
BijlKoop 50 saplings in het tuincentrum.
KatapultSchiet 16 balonnen kapot.

Geheimen:
Zilveren gereedschap
Bramd de Groot
39210
Hier lees je hoe je al het zilveren gereedschap in de game vrijspeelt.

SchopDoneer 15 fossielen aan het museum, en dan is de schop voor 500 Bells te koop op de tweede etage van het museum.
HengelDoneer 30 vissen of zeedieren aan het museum, en dan is de hengel voor 500 Bells te koop op de tweede etage van het museum.
NetDoneer 30 insecten aan het museum, en dan is het net voor 500 Bells te koop op de tweede etage van het museum.
GieterKoop 50 bloemzaden.
BijlVerschijnt willekeurig op het eiland, kan geruild worden tegen 8 medals.
KatapultSchiet 16 kadootjes neer.

Persoonlijke tip:
Vermijd de kosten van rot fruit
Bramd de Groot
39210
16 jaar
Rot fruit kun je normaal alleen kwijt door het tegen betaling te dumpen bij Re-Tail. Als je echter dit rotte fruit in de grond stopt, waardoor er een sapling groeit, kun je deze opgraven en verwijderen. Zo ben je het rotte fruit kwijt, zonder ervoor te hoeven betalen.

Persoonlijke tip:
Paden
Jeske
40
13 jaar
Wil je je stad net dat extra beetje originaliteit geven? Scan dan wat paden in bij de Able Sisters op Main Street! Geen idee waar ik het over heb? Ik leg het snel even uit.

Als je voor ong. 10 dagen met Sabel achter de naaimachine praat (dit hoeft niet achter elkaar te zijn, er kunnen gewoon dagen tussen zitten), zal ze eerst heel afstandelijk doen, maar dan steeds vriendelijker worden, totdat er een grote naaimachine achterin de winkel verschijnt.

Sabel zal uitleggen dat ze die van haar zus heeft gekregen, maar niet wist wat ze ermee moest. Je kunt hier QR-codes scannen die je krijgt van vrienden. Geen vrienden die deze game spelen? Geen zorgen! Op het internet zijn genoeg prachtige codes om te scannen!

Als je eenmaal de codes hebt gescand, kun je beginnen met plaatsen. Om paden te plaatsen ga je naar het design-tabje, klik je op het design dat je wil plaatsen en het patroon zal dan onder je verschijnen.

Voíla! Geniet van de prachtige paden in je stad!

Persoonlijke tip:
Heb je snel Bells nodig?
Wesleye98
22290
15 jaar
Wat de titel al zegt; Heb je snel Bells nodig? Ga dan met je schop op de rotsen slaan die in de stad liggen! Er is één rots die veel Bells bevat. Daarnaast kun je de 'deugniet'-rots proberen te vinden, dat is een rots die zich normaal niet in jouw stad bevindt. Lukt dit je, dan zul je een blinkende edelsteen krijgen. Deze kun je verkopen bij Re-Tail. Ook kun je uitgenodigd worden voor een snoepreisje naar Tortimer Island. Zo'n reisje kan zeer lucratief zijn, omdat je hier vissen en insecten kunt vangen, die thuis veel waard zijn. Wanneer je echt blut bent, kun je altijd nog wat van je bezittingen verkopen! Je kunt deze spullen later weer terugkopen, tenzij het unieke spullen zijn die je hebt gekregen door het ticket uit de gelukskoekjes.

Persoonlijke tip:
De perfecte stad, hoe doe ik dat?
Wesleye98
22290
15 jaar
Je kunt naar Isabelle gaan en vragen om raad. Zij geeft je graag advies over hoe je je stad kunt perfectioneren. Zij vertelt, bijvoorbeeld wat de inwoners vinden en wat zij graag willen zien. Dit advies komt goed van pas bij het maken van de perfecte stad, als jij het daarmee eens bent, natuurlijk! Denk eraan: Het hoeft niet, maar als je de inwoners' wensen vervult, zal dit zijn voordelen hebben!

Wat de burgers bijvoorbeeld wensen, zijn bomen en planten in de stad. Deze kun je gaan planten en de stad zo flink opvrolijken en kleurgeven. Klein tipje: Als je ''Make Your Town Beautiful'' in het stadhuis gebruikt, hoef je de planten niet perse water te geven. Het opstarten van projecten, het recyclen bij Re-Tail en onkruid weghalen, zijn ook enkele voorbeelden.

Het duurt even voordat je de perfecte balans hebt gevonden, dus geef niet op en probeer jouw stad perfect te maken. Succes!

Geheimen:
Vrij te spelen winkels